Posted by admin on Sierpień - 8 - 2016 | Komentowanie nie jest możliwe

W latach sześćdziesiątych prowadziły prym w motocyklach marki Honda, odkryte właśnie przez tę jednostkę gospodarczą. Obecnie wypierają pozostałe grupy hamulców rowerowych, nawet sztampowe szczękowe cantilever. Na pewno największą rolę w preferencjach klientów odgrywa cena, albowiem siłowniki hamulcowe są najtańsze. Skazą sprzętu jest szybkie zużycie klocków, wskutek tego należy wymieniać je dość w szeregu przypadków. Mechanizm opiera się na zacisku, złożonym z dwóch filcowych lub ewentualnie gumowych klocków, odnajdującymi się prostopadle do obręczy felgi. Linka obowiązkowa za hamowanie dzieli się w kształcie litery V w kierunku klocków, zatem stąd pochodzi nazwa hamulców V-brake. Przyrządy mogą działać sprawnie jedynie i wyłącznie w wypadku, kiedy parametry są prawidłowo ustawione, a klocki wykazują niezmiernie wysoką jakość. Inny typ hamulca V-brake, nowszy model, różni się tym, że razem z linką przypomina małą literę h. Hamulce tego typu nie znajdują zastosowania w rowerach szosowych ze względu na nadmiernie ogromną moc, a również opory aerodynamiczne, jakie zwiększają się przy jeździe na rowerze innym niż MTB.

Ciekawe wpisy tematyczne:

Comments are closed.